Valioliigajyrä puhuu vaihteeksi toisenlaisesta vastuusta: ”piristysruiske koko kansakunnalle”
Kuva: Getty Images
Leicesterin kapteeni Wes Morgan sanoo olevansa valmis otteluihin suljettujen ovien takana, heti kun sellaiset ovat mahdollisia.
36-vuotiaan joukkue oli yhdessä Aston Villan kanssa viimeinen joukkue, joka tähän mennessä pelasi Valioliigaa – ryhmät kohtasivat toisensa 9. maaliskuuta. Halu takaisin kentälle on kova, eikä pelkästään itsekkäistä syistä.
– Uskon, että valtaosa kannattajista olisi riemuissaan mahdollisuudesta katsoa pelejä televisiosta. Pelaajat tuntevat olevansa vastuussa esiintymisestä, heti kun se on mahdollista. Se olisi boosti koko kansakunnalle, kaikki ikävöivät jalkapalloa.
Pelaajat ovat viime päivinä aiheellisesti puhuneet paljon yhteiskunnallisesta vastuusta, ja taloudellisen tuen antamisesta terveydenhuollon hyväksi. Leicester-konkari katsoo asiaa kenties lähempää.
Ensi alkuun ajatus pelaamisesta suljetuin ovin ei miellyttänyt Morgania.
– Kaiken tämän alkaessa olin sitä vastaan. Kannattajat tekevät peleistä sen mitä ne ovat, he luovat tunnelman. Huomioiden kuitenkin tämän kriisin laajuuden ja sen, miten kauan olemme ilman jalkapalloa, perspektiivi on muuttunut, toppari sanoi The Timesille.
– Heti, kun hallitus ja jalkapalloauktoriteetit sanovat sen olevan turvallista, vaikka sitten karanteenin alaisena, meidän on pelattava.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Manchester Unitedin virallinen tiedote: Uuden stadionin hanke eteni merkittävästi
- Toimittaja: Manchester City maksaa Enzo Marescasta ison korvauksen Chelsealle
- Marcus Rashford: Englannin pitää kehittyä yhdessä asiassa taistellakseen menestyksestä
- MM-kisapelaajalle tulossa siirto jättisummalla – onko tässä korvaaja?
- Toimittaja: Tottenham tekemässä jättitarjousta Valioliiga-tähdestä – yli 100 miljoonaa tiskiin
- Valioliigamestari avautui MM-vuoden otteluruuhkasta – ”Järjetöntä”
- Toimittaja: Man City tekemässä jättitarjousta Englannin MM-tähdestä
- Hurja huhu: Tottenham on lyömässä 70 miljoonaa tiskiin
- Tottenhamin MM-taituri sai tarpeekseen – haluaa lähteä heti kesällä
- Lähde: Tottenham suunnittelee jättihankintaa – yrittää kaapata MM-kisatähden
- Tottenhamin MM-taituri sai tarpeekseen – haluaa lähteä heti kesällä
- Toimittaja: Tottenham tekemässä jättitarjousta Valioliiga-tähdestä – yli 100 miljoonaa tiskiin
- Hurja huhu: Tottenham on lyömässä 70 miljoonaa tiskiin
- Lähde: Tottenham suunnittelee jättihankintaa – yrittää kaapata MM-kisatähden
- Toimittaja: Man City tekemässä jättitarjousta Englannin MM-tähdestä
- Valioliigamestari avautui MM-vuoden otteluruuhkasta – ”Järjetöntä”
- Newcastle hylkäsi jättitarjouksen Sandro Tonalista
- MM-kisapelaajalle tulossa siirto jättisummalla – onko tässä korvaaja?
- Tähtihankinta – Joel Pohjanpalon ex-joukkuekaveri Valioliigaan
- Toimittaja: West Hamin keskikentän sensaatio matkalla Tottenhamiin