Tänään, 7. lokakuuta 2021, se vihdoin tapahtui: Mike Ashley myi Newcastlen. Newcastle siirtyy Saudi-Arabian julkisen investointirahaston (PIF) johtamalle konsortiolle, joka omistaa seurasta nyt 80 prosenttia. PCP Capital Partnersin omistajaosuus on 10 prosenttia, kuten myös RB Sports & Median pääomarahaston. Ashley, joka kuittasi seuran myynnistä 305 miljoonaa puntaa, osti Newcastlen vuonna 2007. Hänen aikakaudellaan Newcastle putosi kahdesti Valioliigasta. Liikemies oli jo vuosia fanien hampaissa, sillä hänen ei koettu olleen tarpeeksi kiinnostunut seuran kehittämisestä. Newcastlessa otettiinkin tieto omistajavaihdoksesta riemulla vastaan. Sosiaalisessa mediassa leviää videoita Newcastlen kaduilta, jossa kannattajat ovat juhlimassa ilouutista. Artikkeli jatkuu videon jälkeen.

ESPN FC

@ESPNFC
Newcastle United fans are celebrating in the streets 🎉

(via @DanMcmahonF1)
Aihetta riemuun todentotta on, sillä PIF on yksi maailman suurimmista sijoitusrahastoista, jolla on varallisuutta noin 320 miljardia puntaa. Näin ollen Newcastlesta tulee kertaheitolla maailman rikkain jalkapalloseura. LUE MYÖS:
  • Sky: Newcastlen omistajavaihdos koituu Steve Brucen kohtaloksi

  • Amnesty jyrähti Newcastlen lähestyvästä omistajavaihdoksesta – ”Ihmisoikeuksia ei edes mainita omistajatestissä”

  • Näkökulma: Lähi-idän valtataistelu jyrähti kunnolla käyntiin ja Valioliiga on jäämässä pelinappulaksi – mistä oikein on kyse? (HUOM. Kirjoitettu huhtikuussa 2020)

Patrick Forster

@PFBarberAndShop
And it’s official……

Cal

@CaLun93
What a beautiful sight to see on the way back from work! It's the start of a new era for @NUFC and its people! Tears in my eyes. Love you all.
#NUFCtakeover #nufcfans #NUFC

LUE MYÖS: